Extraits de la Chanson de Roland et de la Vie de Saint Louis

Front Cover
Hachette, 1887 - French language - 342 pages
 

Other editions - View all

Common terms and phrases

Popular passages

Page 177 - Quant il oy ce, si commença à rire moût clerement, et me dist que il me retenoit par tel convenant; et me pris par la main, et me mena par devers le légat et vers son conseil, et leur recorda le marchié que nous avions fait; et en furent moût lié, pour ce que je eStoie li plus riches qui fust en l'oSt.
Page 154 - ... sa teste, et fesoit estendre tapis pour nous seoir entour li. Et tout le peuple qui avoit à faire par devant li, estoit entour li en estant *, et lors il les faisoit délivrer, en la manière que je vous ai dit devant du bois de Vinciennes.
Page 161 - La ou j'estoie a pié, et mi chevalier aussi blecié come il est devant dit, vint li rois a toute sa bataille, a grant noise et a grant bruit de trompes et de nacaires, et s'aresta seur un chemin levé. Mais onques si bel armé ne vi ; car il paroit dessus toute sa gent dès les espaules en amont, un heaume doré en son chief, une espee d'Alemaigne en sa main.
Page 159 - ... par desus*. Lors me dirent mi chevalier que je les preisse par les frains, et je si fis pour ce que li cheval ne s'enfouissent; et il se deffendoient * des Turs si...
Page 170 - A 168 nuit, ou de jour quant il fait mal tens, en unes manières de herberges que il font de cercles de tonniaus loiés à perches...
Page 66 - Musulmans, qui y jouent cependant un si grand rôle. Les poètes ont enchéri sur la confusion première et se sont éloignés encore plus de la vérité en nommant les dieux prétendus qu'adoraient les Sarrasins. D'après notre chanson, c'étaient Mahomet, Apollin, Jupin et Tervagant.
Page 73 - Roncevaux : c'est un trait d'héroïque folie, comme on en retrouve souvent dans l'histoire militaire de la France; citons seulement les batailles de Mansourah et de Courtrai. Par là ce désastre prend un caractère vraiment tragique, puisqu'il provient en grande partie de la faute du héros, de sa desmrsure, comme on disait en ancien français, d'un mot qui rend parfaitement l'idée de l'îSji; homérique.
Page 160 - feriés vostre grant honeur, se vous nous aliés querre » aide pour nos vies sauver, car la vostre est bien en
Page 161 - La ou j'estoie a pie, et mi chevalier aussi blecié corne il est devant dit, vint li rois a toute sa bataille, a grant noise et a grant bruit de trompes et de nacaires', et s'aresta seur un chemin levé. Mais onques si bel armé ne vi ; car il paroit dessus toute sa gent dès les espaules en amont4, un heaume doré" en son chief, une espee secourir, mes chevaliers ci moi.
Page 171 - Dieus n'ait pouoir de nous aidier ; car il seroient fol cil qui serviroient Dieu se nous ne cuidions qu'il eiist pouoir de nous eslongier nos vies et de nous garder de mal et de mescheance ; et de lui devons nous croire qu'il est poissans de toutes choses faire.

Bibliographic information