Le livre du roi Dancus, suivi d'un traité de fauconnerie, avec une notice et des notes par H. Martin-Dairvault

Front Cover
 

What people are saying - Write a review

We haven't found any reviews in the usual places.

Selected pages

Common terms and phrases

Popular passages

Page 19 - Rogier, qui puis demora moult avec son fil, et ot 1 maistre qui fut bien anseigniez et sages en l'art des faucons, et cist Guillaumes sot toutes choses que cil savoit, et tant plus que il vost faire i livret de cest art et li commencemenz est tiex.
Page 104 - La salive d'un jeune homme bien sain à jeun est bonne pour les morsures des serpens et du chien enragé ». (Lémery, Dr.
Page 103 - L'habitude qu'a l'Haje de se redresser quand on en approche, avait fait croire aux anciens Egyptiens qu'il gardait les champs qu'il habitait; ils en faisaient l'emblème de la divinité protectrice du monde , et c'est lui qu'ils sculptaient sur le portail de tous leurs temples, des deux côtés d'un globe. C'est incontestablement le Serpent que les anciens ont décrit sous le nom d'* Aspic d'Egypte, de Cléopalre, etc.
Page 16 - Dancus pensa et connut commant il poist cuire ses faucons que la goute ne les preist. Il fist la premiere cuiçon souz l'oil larmeus et profite à la vehue.
Page 106 - On trouve des amas considérables de sel gemme. Hérodote raconte qu'on trouvait en Libye des habitations construites en sel. On en voit, auprès de Cracovie, une mine qui consiste en une succession de vastes souterrains : c'est une ville immense, avec ses rues, ses places publiques, ses cabanes pour les mineurs et leurs familles ; il ya même des chapelles pour le service du culte. Dans les mines de Cardona, en Catalogne, la partie la plus curieuse est une montagne de sel qui a plusieurs centaines...
Page 91 - ... limaces blances cuites. Item, s'il a des pous, lave le au soleil de jus de absinte ou de eau où absinte ait bouilly. Item, s'il a la pierre eu ventre, fay luy mengier de l'oingt et du burre et de l'aloes et de la pouldre de ache mise dedens les cueurs de petiz oisiaulx. Item, se le veulx tenir hault, paez le de char de beuf et de porc ; et se le veulx tenir bas, paes le de char de gueline jone, bien mouillie en eaux; et se le veulz avoir en attrempé moien, donne lui gelinez vieulles. Item,...
Page 25 - ... ne vient. Li autre faucon qui sont rouge issirent einsis des premiers noirs en tel meniere que la noire perdi son mari et s'acompaigna à labarello et ot compaignie à lui, et en sont né li rouge ; et cil sont moult hardi, mais il sont de trop grant travail : si les contrain en tel meniere : done li tria purgatoria dou cuir de geline en iaue, et le met en oscur, et le laisse ester jusque à l'aube dou jor ; et puis le chaufe au feu et va ciseler; et adés le tien plus maigre que les autres faucons.
Page 5 - ... de l'aloe avec la char de geline. Quant vos veez que il oevre la bouche et li flanc li batent, sachiez que il a agrum. La medicine est tele : pran une aguille d'argent, et l'eschaufe au feu, et li cui les...
Page 14 - Après pran ensens et cire igaument et sepum et raxam, et destranpez toutes ces choses au feu et coule, et ce sera trait. Et, quant tu l'en viaus oindre, fait le chaut et oig a une penne juque il fait crossam; et se tu i voiz de mauvaise char et il n'an est délivrez, pran verde rame et le met iqui juque la mauvaise char soit arregiée.
Page 26 - Tuitmaistre dient que faucons quiprant achirorem pert la volonté de panre. Mais maistre Guillaumes fait içaus fauçaires et mançongiers en tel meniere que se il prant achirorem, si en manjuce tant comme il voudra, mais que il ne manjuce le sanc : car la chars que il manjue li fait panre les grues, ne n'an pert pas la volonté, mais por le sanc tant seulement : et ce esprova maistres Guillaumes qui plus en savoit que nus qui vive. Quant tu vues...

Bibliographic information